telefon smart, inregistrare video cu telefonul, fata cu tricou galben si cu telefon

Accesul la internet este in continua expansiune si este generat, in principal, de cresterea numarului de terminale mobile prevazute cu tehnologie de date. Piata device-urilor cu internet mobil ramane una dintre cele mai dinamice zone economice de profil din lume. Un indicator in acest sens este ca, daca se iau in calcul doar economiile emergente, numarul conexiunilor la internet prin intermediul terminalelor mobile din gama smartphone-urilor este de peste 3 ori mai mare decat conexiunile de tip fix, clasice.

Aceste date sunt un indicator cert al faptului ca piata telefoanelor inteligente se afla in continua ascensiune, fara a da semne ca se va plafona prea curand, cel putin nu in viitorul pe termen scurt. Tehnologia din spatele smartphone-urilor se afla si ea in continua evolutie, fiind capabila sa furnizeze unei paturi mai largi de populatie, cu venituri mai reduse, acces la primele lor device-uri mobile conectate la internet, eliminand oarecum bariera de costuri care ar fi facut ca aceasta parte a consumatorilor sa ramana ancorata in zona terminalelor non-smart.

Deja in tarile mai dezvoltate, internetul mobil in banda larga si adoptarea in masa a terminalelor inteligente foarte puternice, cu capabilitati si puteri de calcul enorme raportate la ceea ce exista pe piata cu numai 10 ani in urma, duc la stabilirea unor trenduri masive, care schimba insusi modul in care oamenii interactioneaza si isi dezvolta comportamentul de consumatori de bunuri si servicii. Era IoT (Internet of Things – un concept care descrie device-urile cu capacitatea de a se conecta la internet si care nu sunt neaparat din gama computerelor sau smartphone-urilor, fiind incluse aici televizoare, boxe inteligente si o gama larga de electrocasnice) si a economiei de tip „sharing” da semne tot mai vizibile de instalare si predominare.

Cu toate acestea, nu trebuie uitat faptul ca, in tabloul general al cresterilor pe segmentul mobil, acest avans se datoreaza, cel putin in parte, trecerii pe care tot mai multi oameni o fac de la telefoanele clasice la smartphone. Trecerea de la o tehnologie veche la una noua este, pentru fiecare persoana in parte, o adevarata „revolutie”, dar trebuie retinut si faptul ca nu toata lumea are disponibilitatea financiara de a cumpara ultimele varfuri de gama sau brandurile de top din domeniu. Astfel, pretul este inca un factor decisiv in evolutia pietei de terminale inteligente cu acces la internet.

Tocmai in acest context, pe piata terminalelor mobile inteligente din Romania isi face loc tot mai vizibil un brand local de telefoane, care completeaza in mod optim gamele aceluiasi domeniu, existente deja. Este vorba despre brandul iHunt, despre care vei afla cateva detalii in acest articol.

1. iHunt – un brand romanesc care a dovedit ca poate fi de succes pe o piata extrem de competitiva

Alegerea unui telefon smart, mai ales atunci cand nu esti dispus sa dai o suma foarte mare de bani, poate fi o problema destul de dificila. In mod special, acest lucru se datoreaza faptului ca nimeni nu vrea sa cumpere un aparat care sa nu poata fi folosit cel putin la un nivel satisfacator in ceea ce priveste toate aspectele specifice: rezolutie a ecranului, conectivitate la internet de calitate, capacitate suficienta a acumulatorului pentru cel putin 24 de ore sau mai mult, semnal bun si, nu in ultimul rand, rezistenta la socuri.

Ei bine, ultimul aspect este cel la care s-au gandit initial fondatorii brandului romanesc iHunt. Nevoia unor telefoane rezistente din gama celor inteligente, care sa faca fata cu brio la socuri si la diverse elemente care ar fi dus la probleme serioase pentru terminalele obisnuite (apa, praf etc.) a fost excelent identificata de firma iHunt Technology Import Export S.A., care a debutat pe piata romaneasca de profil in 2015.

In acea perioada, nisa de piata pentru telefoanele mobile din gama celor construite special pentru rezistenta si pentru a fi folosite in medii de lucru sau in diverse locatii outdoor cu potential de lovire, scapare sau diverse alte incidente, era aproape neatinsa. Identificarea corecta a acestui segment de piata, insuficient exploatat, de catre cei de la iHunt, le-a permis instalarea confortabila ca lideri de necontestat in tara in acest domeniu.

Desigur, produsele chinezesti, sub o multime de branduri ieftine, dintre care s-ar putea enumera modelele de la Xiaomi, Meizu, Elephone, Cubot sau Doogee, acestea fiind doar unele dintre cele mai cunoscute nume ale pietei autohtone, sunt de ceva vreme alternative demne de luat in seama, mai ales in privinta pretului, fata de brandurile consacrate de la Apple, Samsung, HTC sau Huawei, ale caror varfuri de gama costa uneori cat 3 sau chiar mai multe terminale dintre cele enumerate.

Totusi, o buna parte dintre brandurile ieftine chinezesti pomenite au inceput sa se perfectioneze tot mai mult, atat din punctul de vedere al tehnologiilor de fabricatie, cat si al componentelor alese pe platformele respective, unele dintre ele devenind competitori deloc comozi pentru „navele amiral” ale marilor branduri consacrate.

Acest lucru a fost posibil deoarece China a devenit, in ultima perioada, un veritabil „atelier” sau „fabrica” a lumii, majoritatea gadgeturilor din lumea tehnologiei, de la computere pana la electrocasnice, fiind produse in uzinele chinezesti, care au fost modernizate tocmai pentru a putea produce la cele mai inalte standarde.

Totusi, aceste fabrici nu sunt apanajul unui singur brand, deoarece multe dintre ele produc doar o parte din componentele care stau la baza unui gadget de top, cum sunt, de exemplu, Apple sau Samsung, dar asambleaza in cadrul aceleiasi cladiri de productie si alte branduri locale sau apartinand unor terti.

Astfel , s-a ajuns ca telefoanele chinezesti sa fie produse langa celebrele Samsung sau Apple, ori langa componente esentiale ale acestora. De multe ori, companiile din China au preluat branduri consacrate mondial, asa cum este cazul Lenovo, care a achizitionat Motorola. In acest fel, liniile de demarcatie intre telefoanele de marca de renume si telefoanele chinezesti mai ieftine au devenit tot mai putin vizibile, calitatea fabricatiei si componentele folosite devenind, mai mult sau mai putin, apropiate.

In acest context apar si brandurile romanesti, dintre care cele mai cunoscute sunt, desigur, Allview, Evolio, iHunt, e-Boda si Utok. Firmele autohtone si-au dat seama de potentialul pietei din acest domeniu si de cererea constanta, venita mai ales din partea segmentelor de populatie cu venituri, dar si cu pretentii ceva mai reduse si au marcat puncte bune in termeni de profit, adoptand un model de business destul de interesant. Segmentul de telefoane inteligente a fost doar inceputul, deoarece afacerea sub brand local s-a dezvoltat si asupra tabletelor, a accesoriilor pentru diferite gadgeturi si a altor produse electronice.

2. Telefon iHunt – merita sa investesti intr-un terminal ieftin, sub brand romanesc?

In primul rand, conceptul de brand nu trebuie sa fie confundat cu productia in sine. Desi au inceput sa apara si telefoane inteligente de conceptie 100% romaneasca, intr-un fel sau altul, cel putin o parte dintre componentele folosite sau anumite parti structurale sunt produse in China sau in alte state. De cele mai multe ori, producatorii au un aport mai mare sau mai mic in crearea unui terminal nou.

Totusi, compania iHunt, la fel ca alte branduri, functioneaza in Romania si are parte de operatiuni comerciale, de service si garantie operate de angajati locali. In acelasi timp, conform modelului de business, sunt si importatori de produse sau componente, mai ales din China, care apoi sunt personalizate si comercializate in tara, beneficiind de un pret excelent si de o calitate buna, avand in vedere faptul ca fabricile chinezesti sunt, de cele mai multe ori, partenere si pentru branduri de top, cum este cazul Apple sau Samsung.

Din acest punct de vedere, calitatea terminalelor vandute sub brand romanesc si, mai ales, cele de la la iHunt, care a devenit una dintre primele trei firme de profil din Romania, nu este de lepadat, chiar daca se adreseaza unui segment de consumatori cu bugete limitate.

La inceput, compania iHunt a inceput sa exploateze cererea de smartphone-uri din piata romaneasca prin importul de aparate ale producatorilor de telefoane chinezi. Concurenta cu aparatele de brand consacrat era inegala, dar strategia de pret aplicata, care a pus la dispozitia consumatorilor cu bugete mici terminale cu specificatii apropiate din punctul de vedere al performantei, la un cost de cateva ori mai mic, a fost castigatoare.

De la telefoanele rezistente cu care iHunt si-a facut debutul pe piata locala, treptat, s-a reusit trecerea la smartphone-urile din gama mainstream, care, intr-o scurta perioada de timp, au atins o cota de peste 60% din portofoliul de vanzari.

In continuare, compania a mizat pe o diversificare a serviciilor accesorii post-vanzare, oferind garantii solide si centre de service proprii. Pasul decisiv catre propriul brand a fost facut la doi ani de la aparitia firmei. Inca de la inceput, compania a dorit sa comercializeze numai modele cu un raport excelent intre calitate si performantele componentelor folosite. Prin urmare, din punctul de vedere calitativ si al arhitecturii pe care sunt construite, terminalele comercializate sub sigla iHunt ofera o experienta de utilizare de nivel bun si foarte bun.

Nu trebuie uitat ca terminalele iHunt sunt comercializate la doar o fractiune din pretul unui telefon inteligent de top al unui brand consacrat, reusind totusi sa mentina un nivel de performanta acceptabil, chiar si pentru utilizatorii exigenti.

Tocmai aceasta directie de actiune se afla si in viziunea companiei iHunt, si anume de a asigura accesul unei cat mai largi paturi de consumatori cu disponibilitati financiare mai reduse la o tehnologie mobila inteligenta de calitate. Nevoia de a detine un telefon inteligent capabil la un pret mic, dar destul de puternic incat sa faca fata cerintelor unei utilizari moderne, are astfel, prin intermediul iHunt, mai multe sanse de a fi satisfacuta.

3. iHunt – telefoane si alte gadgeturi cu o larga gama de aplicatii

Succesul iHunt nu se manifesta doar in zona gadgeturilor mobile. Compania si-a diversificat portofoliul de produse in mod consistent in ultima perioada si, azi, ofera sub acest brand accesorii de telefonie mobila, dar si produse hi-tech din alte domenii de folosinta.

Astfel, pentru curatenia interioarelor, poti sa apelezi la aspiratoarele robot sub marca iHunt, care te vor degreva de corvoada curateniei pardoselilor din casa, fiind prevazute cu softuri si senzori de autocontrol, precum si cu posibilitatea de a programa device-ul astfel incat sa efectueze o anumita rutina de aspirare.

In cazul in care esti o persoana activa si iti place sa-ti monitorizezi parametrii fizici atunci cand faci miscare sau fitness, sau pur si simplu vrei sa ai un device inteligent la incheietura mainii, ar trebui sa stii ca cei de la iHunt au patruns si in zona de bratari si ceasuri sport, oferind modele de smartwatch-uri destul de capabile, la preturi excelente.

Dezvoltarea de produse noi din alte game decat cea a telefoanelor mobile face parte din viziunea pe termen lung a companiei de a oferi o gama cat mai diversa de produse moderne la preturi accesibile si de a fi, in acelasi timp, in pas cu trendul integrativ al tehnologiei IoT (Internet of Things), care are drept rol interconectarea cat mai multor device-uri inteligente, cu scopul final de a usura mult sarcinile consumatorilor si de a creste, in ansamblu, calitatea vietii.

In concluzie, iHunt este o companie romaneasca de pionierat in sfera largirii accesului cat mai multor oameni la tehnologie de inalta calitate si merita sa fie observata evolutia acesteia intr-o zona ce se anunta a fi tot mai interesanta, multumita inovatiilor continue ce au loc si favorizate masiv, in ultima vreme, de accesul tot mai facil si mai de calitate la internet.

Sursa foto: Unsplash.com.